maandag 3 augustus 2015

De eerste dagen in de Filipijnen

Nu hebben we al vaker lange reisdagen gehad, maar deze keer was het wel een uitzonderlijke lange om mee te beginnen.  Om 05:30 ging de wekker in Goes en 30 uur later gingen we weer naar bed in ons hutje aan de kust op Malapascua eiland! Natuurlijk hebben we tijdens de vluchten, stop overs en in de auto naar onze bestemming wel een paar hazenslaapjes gedaan, maar het was wel een lange 'dag'.  Een bijzondere dag ook want dit is de eerste keer dat we als MaWeFlo starten.  Kathy is namelijk begonnen met haar eigen avontuur en zal ons pas over 2 weken weer gaan vergezellen hier op de Filipijnen. 

Onderweg zijn we haar en haar groep en paar keer tegen gekomen omdat we met hetzelfde vliegtuig vlogen alleen hebben we ons zo min mogelijk met haar bemoeit.  Op Cebu Mactan airport was dan het laatste afscheid en zijn we ieder ons weg gegaan. 

Wij hebben ons intrek genomen bij Tepanee island resort en hebben de eerste dag vooral benut om bij te slapen en de omgeving te verkennen.  Natuurlijk zijn we ook gaan snorkelen om de onderwater wereld voor onze deur te bewonderen. Niet meteen de mooiste snorkel plek, maar het is een begin en ik weet zeker dat we nog genoeg aan onze trekken zullen komen.  's Avonds heerlijk gegeten op het strand en ik op tijd naar bed want de volgende dag was het om 4 uur weer tijd om wakker te worden. Terwijl de meiden lekker bleven liggen ging ik op een duiktrip om datgene te zien waar het hier allemaal om draait.. De 'thresher shark'! Bij zonsopgang lag ik al met mijn duikpak in het water om op 26 meter diepte te wachten op de haaien die hier 's ochtends vroeg komen om hun huid te laten schoon eten door de cleanerfish. Het zicht was een meter of 10 en het was nog erg donker beneden. Zouden we ze wel zien? Na een minuut of 5 waarin er niet veel gebeurde, werd ik ineens aan mijn vin getrokken en wees de dive master naar boven.  En daar in silouet afgetekend tegen het heldere oppervlak kwam er eentje over zwemmen.  3 meter haai met een zelfde lengte aan staartvin erachter aan wapperend. Wow... wat gaaf. Even later kwamen er nog twee voor ons voorbij en ik kon alleen maar ademloos genieten. (niet te lang uiteraard want dat is niet zo handig op die diepte)
Op de weg naar boven kwam ik nog twee stekelroggen tegen die sierlijk voorbij 'vlogen' dus mijn eerste duik was een enorm succes!

De duiken daarna zeker niet minder en om de dag goed of te sluiten als toetje een sun set dive waarbij we in het donker met een zaklamp onze weg moesten zoeken door de prachtige onderwater wereld. Zeeslangen, zeepaardjes  en een heremiet kreeft gezien. Dat staat nog los van de mystieke beeld als je met alleen een zaklamp samen met je duik buddies door de nachtelijke zee zweeft. 


1 opmerking:

  1. Stoer hoor wendy, ik zou het niet durven. Maar de foto's zien er mooi uit geniet maar van je vakantie groetjes uit Zeeland.
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen